tirsdag 5. oktober 2010

Svær Supergod Sjokoladekake!

Denne kaka er en av de bedre sjokoladekakene jeg har smakt, den slår an hos både barn og voksne. Når jeg spurte min nevø hva jeg skulle kalle den sa han; Intergalaktisk sjokoladekake - the american way! Han er litt dramatisk av seg, men elsker kaka. Jeg spurte også min venn Lord Ørjan, han sa; Tjokkoladekake. Det er mye smør og sukker i den! :D Så, ikkeno slankekake, men pytt pytt, er det noe vi kan i jentekollektivet vårt, så er det å kose oss! :) En stor takk til den nybakte mammaen Wenche som introduserte meg for denne kaken da vi hadde praksis ved Komsa Skole. Grattis med lilleberta Nora, Wenche! 
Enjoy the cake, peoples! ;)

Svær Supergod Sjokkiskake:

300 gr smeltet smør
3 1/2 dl vann
3 dl lettrømme
3 egg
7 dl hvetemel
7 dl sukker
6 SS bakekakao (eller 10 SS O'Boy)
2 ts natron
1 ts salt

Stekes nederst i ovnen på 180' i 30 minutter

Glasur:
300 g Freia melkesjokolade
1 1/2 pakke kremfløte
(litt melis og litt smør)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar